masa itu masa laa....

Ahad, 26 Julai 2009

H1N1 salahsama B4B1

Apabila H1N1 melanda

salam...haha...camtu la bila dengaq cita H1N1, salahsama B4B1 melanda.
syoq memang syoq coz boleh balik.
tapi perasaan cuak tu tetap ada.
mau tak takut,
kena kalau, huh.
moga dijauhi Allah.
dulu aku ngan kwn2 dok gempaq adib,
coz dia nak pi INTEC, prep utk ke US,
US paling ramai kes H1N1.top la kira
mmg meriah la selsema babi kat US.
Malaysia baru da brapa ketoi manusia yg kena.
tengok-tengok kat sini pon dah ada byk.
sorry adib.
apakah ini musibah..
apakah ini bala..
masing2 check diri sendiri.
dengan la jenayah pon makin byk.
sepatutnya kita rujuk kepada apa yg nabi tinggai kat kita.
kita rujuk balik Al-Quran dan sunnah.

dalam dok cuak ngan H1N1 ni,
masa tu aku dah balik.
aku gagah pi klinik, klinik swasta.
nak check tgk demam ka tak.
coz masa tu aku selsema la sikit2 n agak baru kebah dari demam.
tiba-tiba,
tahi punya doktor.
da ka wat cam tahi ja.
siap halau aku lg.
dia kata kalau x demam xpayah mai la klinik.
masalahnya tu klinik swasta (bukan hospital swasta la.aku mana da duit ngat.)
bukan depa kena bg duit pon,
org yg pi plak kna bg duit.
hai..
dia kata suhu aku 38.
erm da demam gak la tu.btoi ka??
tp Alhamdulillah dah ok.
aku juz berjaga.
pasai tempat yg aku dok tu dah ada kes kan.
nasib baik dr. tua.
budi bahasa budaya kita

1 ulasan:

  1. Hakhak!!!! Muka pon dah mcm selesema h1n1.
    Weh, jenguk2 ar blog aku. budak-bek.blogspot.com

    BalasPadam